En blogg i vimlet

Alla inlägg den 9 juni 2008

Av musikego - 9 juni 2008 22:14

Jag behövde börja om, börja på nytt.


Idag har det inte hänt mycket, ledig dag det har varit skönt. Helgen har också den varit lugn, på sitt sätt. Inget partay utan mer mys med vännerna. Det var välbehövligt, det var längesen vi sågs så mycket allihop. Det var en mycket bra helg.


Sommarlovet är nära nu, men jag känner ingenting. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna heller, men jag vet att jag kände en himla massa förra året. Fast förra året var speciellt. Förra året var sista året på Ilanda. Sista året med 9b - bästa klassen någonsin. Sista året med bästaste Fahlén, sista året med, ja en hel massa saker. Nu vet jag att det fortsätter till hösten, samma skola, samma klass.


Jag fick plötsligt en stark längtan inom mig. En ilanda känsla, en saknad. Jag vill tillbaka. Det är inte fösta gången jag känner såhär, det är nästan en regelbunden längtan. Ilanda... Klassen, lärarna, känslan. Ilanda-tiden har varit den bästa i mitt liv. Det var tiden jag förändrades som mest, jag växte, jag vågade mer. Jag hittade mig själv. Nu efteråt vet jag mer om mig själv, jag har en aning om vem jag är.


Nu går jag inte på Ilanda längre, nu har jag gått vidare. Vill jag gå vidare? En del av mig vill nog bara stanna där resten av livet, en annan del förstår att jag har mycket kvar att uppleva, det finns bra grejer på andra ställen också. Ärligt talat är jag lite orolig, rädd. Jag är rädd att jag ska glömma bort den jag blivit, den jag är. Jag kanske tröttnar, glider tillbaka till den jag var innan ilanda. jag kanske gömmer mig själv i något dammit hörn, eller under sängen för att sen sakta glömma... Jag är rädd att det här ska hända nu när jag inte har samma personer runt om mig, nu när jag lämnat trygga Ilanda för världen utanför.


Och även om jag inte glömmer helt så kanske jag tappar lite år för år. Jag kanske sakta tynar bort och tillslut blir jag den där lilla, blyga, tysta tjejen som inte vågar stå upp för sig själv. Jag vill inte hamna där...


Nej jag ska inte hamna där. Jag får helt enkelt bestämma mig för det. Istället ska jag bli ännu mer självständig, ännu starkare i mig själv och jag ska våga ännu mer. För vem bryr sig om jag gör bort mig, gör inte jag det borde väl ingen annan göra det heller? Äsch, att göra bort sig är bara kul. I alla fall dagen efter, eller året efter... Någongång glömmer folk, och gör de inte det så kan man förhoppningsvis skratta åt det tillslut.


Jag citerar de sju dvärgarna; "Vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?"


Jag klarar mig utan ilanda, jag klarar mig på egna ben. Det var väl ändå det jag lärde mig av ilanda-tiden.

Jag kommer aldrig glömma den bästa tiden (hittills) i mitt liv, men jag måste gå vidare, se framåt och uppleva mer av dessa underbara tider.


Jag börjar med att se sommaren. Sommaren nollåtta, och hoppas att det blir en hejdundrande sommar. Bättre än de tidigare vågar jag inte hoppas på, men bra det ska den bli.

Av musikego - 9 juni 2008 21:45

Nu var det längesen jag skrev, då blir det jobbigt. Jobbigt för att det finns så mycket att skriva, att berätta om. Jobbigt för att jag inte vet vad jag ska skriva om. Jobbigt för att jag inte vet om jag vill skriva nytt eller gammalt. Jobbigt helt enkelt.


Jag börjar väl bara så får vi se vad det blir.


Förra helgen, en bra helg. Liseberg stod på schemat och så blev det också.

En dag full med varm sol, lite mer sol och sen var det lite sol också. Mycket sol betyder mycket köande som leder till mindre åkande. Men vi hann i alla fall med de viktigaste, d.v.s Balder, Höjdskräcken, Flumride, Kanonen och självklart Lisebergsbanan. Plus några till mindre viktiga...


Men Liseberg var för längesen för att gå in på detalj om. Värd dag blev det, Ernst blev min och ingen var lyckligare än jag. Slutet gott, allting gott.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards