En blogg i vimlet

Alla inlägg under maj 2008

Av musikego - 12 maj 2008 14:25

Helgen har varit underbart varm och härlig (om någon missat det). Själv har jag varit mindre härlig dessa dagar. Halsen är nästan helt igentäppt och jag knappt kan dricka vatten utan att verkligen anstränga mig.. Känns inte särskilt rockigt nu när sommaren är på G. Men jag får väl hoppas att jag är på topp snart igen! För tillfället sitter jag iallafall i skolan och jobbar på lite tidningsprojekt. Har varit en riiiiiiiiiiktigt seg dag. Har inte fått mycket gjort men det får duga för idag ändå. Jag vill bara ut i solen och dega. Eller hem och sova, eller helst hem och sova i solen -det skulle va guld. Nu vet jag inte riktigt vad som händer, en glass skulle inte vara helt fel..


Den som lever får se

Av musikego - 9 maj 2008 21:36

Kvällen började med ett besök på UNO för att se Super Ninja Monkey Team spela. Hela 20 skårebor var där (!) wao. Sen var det kanske fyra outsiders också. Så med en publik på cirka 24 individer invarderade SNMT scenen. Kanske hade det varit mer drag framför scen med mer publik, men på scen var det ändå full fart! Ingen dålig spelning där inte. Lite ljudproblem och alldeles för liten publik var det, men killarna gjorde sin grej ändå -och bra var det. Kvällens favorit var lätt Jihde låten, ingen gör den bättre än orginalen. Roligt blev det också då några tjejer längt bak utbrister efter halva låten; "Men! det är ju de som var med i idol!" Klockrent.


Efter uno var man lite överallt. Men resten av kvällen var ingen höjdare; snodda mobiler, trista fester och trötta människor. Får bli nya tag nästa vecka!



Av musikego - 8 maj 2008 22:37

ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade åååååår!


Nej, det var ingen som sjöng för mig idag. Lite sorgligt kanske, men jag får väl skylla mig själv. Jag var hemma och sjuk idag med - På självaste födelsedagen! En massa sms fick jag i alla fall, sms, telefonsamtal och andra hälsningar. Det gjorde min dag lite bättre, tack alla för det. Det var väl egentligen en ganska bra dag. Vädret kunde inte ha varit bättre det är en sak som är säker. Jag lovar, det var inte ett enda moln på himlen under hela dagen. Det är underbart -det är sommar!

Nu ska jag sova och vila upp mig inför helgen, då blir det liv.

Av musikego - 7 maj 2008 22:25

Vaknade upp denna morgon med frossa. Som om det inte räckte var jag även döv, halvblind och darrig. Tog en snabbdusch och däckade sen i sängen. Men det här är inte rätt dag att vara sjuk på, nej för den här dagen har mååånga gymnasieettor nationellt prov i matte. Däribland jag och resten av medianerna. Inte så rockigt - nej. Men jag tog mig ändå på något konstigt sätt till skolan, aulan och rätt bänk. Gjorde provet (!) och drog mig sedan hemåt tillbaka till sängen och sömnen. Det som nu är jobbigt är att jag inte kan tänka mig att jag någonsin gjort ett sämre prov än det här. Troligen det sämsta provet i världshistorien. Jag som hade chans till MVG innan det här, nu lär den chansen va redigt långt borta. Omprov - here I come. Om man nu får göra omprov i nationella? Vi får se hur det blir.

Ja, just det. När jag kommit hem efter provet visade det sig att jag hade feber- 40 grader feber. Jag var rätt väck resten av dagen.


Tyck synd om mig någon?

Av musikego - 6 maj 2008 18:17

Nu vet jag vad det va jag skulle skriva. Jag har sökt jobb. Fast jag har redan jobb. Men jag vill sluta det jobbet. Och börja det nya, om jag nu får det.


Såhär ligger det till; Nu jobbar jag på SDR (SvenskDirektReklam), vilket är underbetalt för den mängden jobb det är. I och för sig var det helt okej nu i helgen då jag hade mindre att dela ut. Men i och med att det blir mindre reklam blir det också mindre betalt. Så nej tack. Problemet är bara att chefen inte vill svara när jag ringer - vet han vad som pågår tro.....?


Nu har jag äntligen fixat ett litet CV och skickat in till makalös (telefonförsäljning). Problemet här är att ja inte vet om jag får jobbet. Jag vågar inte hoppas heller. Frågan är då om jag ska vänta med att ringa SDR tills jag får besked? Nej, det tror jag inte förresten. Jag orkar ändå inte med reklamen länge till, plus att det är fem veckors uppsägningstid. En till fråga jag har är hur det blir under sommaren då jag redan har sommarjobb. Är det okej att jobba på två ställen samtidigt? Eller kanske tre ställen... fast tre jobb det kan jag inte ha. Jag måste ringa SDR och säga upp mig.

Om de bara hade lärt sig svara i telefon.

Av musikego - 6 maj 2008 17:23

Rubriken har ingenting med bloggen att göra. Men det är det enda ordet jag hör. Radion står på nere i köket, och det är Cirkis Kiev time. Som btw är ett sjukt bra program.


Vad jag tänkte skriva om nu, vet jag inte riktigt. Jag har en sån där "vill inte kan inte orkar inte" -dag idag. Imorgon är det nämligen nationellt prov i matte - huvudräkning. Jag är inte orolig, nejnej inte alls. JO för det är jag. sjukt orolig, helt galet. Magen vänder uppochner på hela mig! så orolig är jag. Och istället för att plugga järnet så sitter jag här.


Fasen. Nu kom jag på att jag behöver skriva dramauppgifterna idag också. Min dag blir inte bättre precis. Det blir att ta tag i det sen, eh sen ja, duktigt. Men nu ska jag faktiskt äta.

Av musikego - 3 maj 2008 03:24

bara för att jag inte ska glömma måste jag påminna mig själv om att skriva den där musikbloggen jag tänkt skriva så länge.

För nu är det lite sent för att jag ska kunna göra orden rättvisa.


Nästa stopp för mig blir sängen.

- kudden väntar ju (y)


Godnatt!

Av musikego - 3 maj 2008 02:49

 Vi tackar April för den här gången

- och välkomnar Maj
Nu ska våren verkligen börja.

Men våren har redan börjat, vi har redan fått några riktigt varma dagar att sola på. Och tack för det, solen är underbar. Dock så har Maj månad börjat i den grå färgskalan. Om det nu är en färg, jag har aldrig riktigt förstått det där. I alla fall så har inte Maj fört med sig någon sol än. Det gillar inte jag. Maj ska komma med mycket sol, hela månaden ska vara sol. Hela månaden ska vara vår. Men bortser vi från det tråkiga vädret har Maj börjat helt okej. Två dagar utan skola är inte helt fel. Långhelg- det gillar vi. Och valborg och party på det. Ja det är inte helt fel det heller. Tre kvällar fullt av vänner har jag nu hunnit med. Det har varit riktigt kul. Imorgon hoppas jag att mönstret följs. Det skulle verkligen göra min helg.


btw så är det nu bara 6 dagar kvar till min födelsedag (y) vilket betyder att jag fyller år på en torsdag i år. Vilket i sin tur betyder att jag nästa år fyller 18 på en fredag. Inte helt fel ^^,


Hoppas Maj blir en lyckad månad.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards