En blogg i vimlet

Alla inlägg den 30 maj 2008

Av musikego - 30 maj 2008 11:30

Idag är det Fredag, och går allt som det ska så är det Lördag imorgon.Lördag betyder Liseberg, och jag kunde inte vara lyckligare. Nej, jag ska inte börja tjata om hur bra och roligt Liseberg är igen. Vad jag nu tänker på är att allting händer så fort. Nyss var det flera veckor kvar till Lisebergsresan, anmälningslistan hade inte satts upp och det var bara en oändlig längtan. Nu är vi betydligt närmre målet.Desamma gäller med skolavslutningen, varje år är det samma visa. Man längtar hela våren efter att sommaren ska komma, att blommorna ska slå ut och att jordgubbarna ska bli sådär smaskigt röda. Nu är den tiden snart här. Det är inte riktigt dags än, men det närmar sig. Sommarlov, det är ett sånt härligt ord. Det är lite som frihet, det ger samma känsla. Sommarlov...Inför varje sommarlov blir jag lite rädd. Jag blir rädd över att jag inte ska hinna med det jag vill, jag blir rädd för att det ska gå för fort. Jag vill ha en så bra sommar som möjligt, jag vill hinna med allt och jag vill hinna med ännu lite mer. Men jag vet av egen erfarenhet att det går fort. Och ska jag hinna med det jag vill så gäller det att planera, och jag vill inte ha ett planerat sommarlov. Jag vill ta det som det kommer, njuta och slappa.Sen ska man jobba också, men det är jag inte så orolig för. Det blr jordgubbsförsäljning för mig på Ängebäck, som i fjol. Men jag klagar verkligen inte, jag gillar det jobbet, jag trivs. Det är utomhus, det är socialt och det är gott. Ja, det är klart att jag äter jordgubbar när jag jobbar med jordgubbar. Jag kan ängna mitt liv åt jordgbbarna, nästan. Men det finns ändå ett orosmoment i jobbfrågan. Jag har sökt ett jobb på Norstat, telefonintervju. Och det vet jag inte riktigt hur det är. Jag vet i och för sig inte om jag får det heller. Men jag tror jag får ta det som det kommer. Det blir säkert gôrbra.Nu ska jag smita iväg och äta lite chickennuggets i Älvullens matsal. Kanske ses vi?

Av musikego - 30 maj 2008 11:02

Allting går så otroligt fort nu.
Ändå hinner jag med så mycket grejor. Igår till exempel; jag fikade två gånger, solade, skrev blogg, var på möte, snackade skojsaker med elin, spelade volleyboll, grillade, spelade kort och skrev klart en uppsats i svenskan. Jag förstår inte hur det gick till, men det gick i alla fall. Det kanske har någonting att göra med att jag blev uppe rätt sent, men det behöver man ju egentligen inte nämna.

Jag tänkte faktiskt strunta i svenskan, och skriva den på söndag istället. Men när jag kom hem från Solliden igår (där jag tillbringat kvällen) fick jag så dåligt samvete av tanken att inte göra klart arbetet. Så istället för att krypa ner i sängen under det goa täcket satte jag mig vid datorn och skrev så fingrarna glöd.

Tiden gick, klocken blev mer och mer. Jag passerade det stadiet där natten är sen och gick vidare till tidig morgon. Natthimlen ljusnade, gryningen närmade sig och jag satt fortfarande kvar vid min finfina dator och skrev. Nu i efterhand kan man tro att jag skulle ångra mitt beslut att sitta där till tidig morgon och skriva någon dum skoluppgift, men nej. Jag ångarra mig inte, för jag blev klar. Och jag tror att jag även blev nöjd med mitt slit. Tur är väl det.

Jag har kommit fram till att jag skriver bättre på natten. När jag inte "övertänker" allting, när jag bara låter det komma. Jag blir alltid mer nöjd med det jag skriver då. Det kanske är pressen som gör det, eller blandningen sent kväll och press. under de omständigheterna tror jag att jag skriver som bäst. Så ha överseende med mina dagstexter, de är inte alltid helt genomtänkta. Eller så är de alldeles för genomtänkta...?

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards