En blogg i vimlet

Alla inlägg den 29 maj 2008

Av musikego - 29 maj 2008 17:44



Alla barnen lagade mat utom Jens

för han var en ingridiens

Av musikego - 29 maj 2008 17:06

Jag älskar den här dagen, fullkomligt älskar!


Den började med att min mobilklocka ringde klockan 10 imorse, då var det dags att gå upp. Och nej, jag brukar inte gå upp tio på en tosdag. Vanligtvis blir det runt sju som man hoppar ur sängen. Men idag var ingen vanlig dag, idag var en kalasbra dag!


Mediekunskapen som vi i vanliga fall börjar dagen med var idag bara för de som låg efter med någonting. Och jag som är en sån stjärna var såklart färdig med alltihop. En vanlig dag följer sedan idrott efter mekun, men icke denna dag. Jag har ingen koll på varför, men av någon anledning var den också inställd. Så den här dagen blev det enbart estetisk verksamhet, vilket betyder drama. Draman börjar halv tre, så jag hann med en hel del innan det också.


Åkte in till stan kvart över 11, för att senare möta upp en liten del av klassen i muséeparken för fika. Innan detta strosade jag runt litegrann på Karlstads vackra gator. Kom in på mitticity, och vila. Det är inte så vanligt att man ser mig på vila. Det brukar inte finnas så mycket för mig där, men just idag fanns det det. Hittade en galet fin sommarklänning som nog blir att köpa vid tillfälle, kalas!


Ett ögonblick senare ringer Mary och meddelar att hon och Lollo nu har satt sig till rätta i muséeparken. Jag beger mig dit, och hittar de söta flickorna sittandes på Marias (förvånandsvärt stora) filt. Fikastunden kan börja. En efter en ploppar de sen fram från olika håll, klassen alltså. Fast så många blir vi ju inte tyvärr, men trevligt var det i alla fall!


Klockan går, och snart dags för drama. Jag, Mary och Lollo ger oss av till skolan. Draman var redigt skoj måste jag säga. Gôtt att sitta ute och fika än en gång. Aksel hade blivit utsedd till kladdkakabakare, en riktigt duktig sådan visade det sig. Sikken naturbegåvning. Lek och skratt blev det också, jag giller folket! Vi slutade lite tidigare än vanligt, och fick också reda på betygen vi ska få. Jag kan säga att jag är grymt nöjd. Vi lämnade in tre olika arbeten - MVG på alla. Är man stjärna så är man. Det blir även slutbetyget för mig, bättre kunde det inte bli!


Glad som få gick jag till busshållplatsen för att åka in till stan. Två minuter till bussen kommer, klar't och betar't som man som p3 fanatiker säger. I tron på att min dag inte kan bli bättre kliver jag på bussen. Jag synar den så gott jag kan för att se om det finns något bekant ansikte. Och visst finns det det. Markus hittar man i bussens bakre hälft.


Trean var det vi åkte med så byta buss blev i stan. 55an skulle vi båda med, så så blev det. En mycket trevlig bussresa måste jag erkänna. Snack om massa olika strunt, men mest om Liseberg som blir nu på Lördag. Jag blir alltid så fanatisk när det blir tal om Liseberg. Så mycket minnen, så sjukt otroligt kul som man alltid har där. Det är nog en av de bästa platserna i världen. Jag älskar det, kan inte säga annat.


Det är alltid så roligt att snacka med Markus, för man blir så glad. Jag vet inte riktigt vad det är, kanske att Markus alltid är så glad så det smittar. Kul var det, och skratt blev det. Jag blev nog liiiiite smått extasikt också, om det nu finns något sånt ord. Jag blev det hur som helst. Och jag är det nog fortfarande. Bara tanken på Liseberg gör mig helt uppspelt, det kommer bli så in i bomben kul!


Min dag är fulländad. Nu ska jag ut och njuta av solen, och glädja mig av tanken på Lördagens äventyr.


"Om man är positiv som fan så går allting bra!"

- Magnus Uggla

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards