En blogg i vimlet

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av musikego - 20 maj 2008 13:28

I höst kommer en kanon show till Karlstad. Ja, det är i alla fall vad jag tror det kommer bli. Det är nämligen Björn Gustafsson och co. som kommer hit för en komikshow av högsta klass. Jag ska vara där, jag vill vara där. Jag måste köpa biljett.


Björn Gustafsson har väl en särskilt plats i många tjejers hjärtan, eller huvuden åtminstonde. Han är så klockrent rolig i allt han gör. Melodifestivalen som blev hans genombrott, Morgonsoffan i SVT som den konstiga Benjamin, och i femmans Sverige pussas och kramas. Vart han än går och vad han än gör så blir han alltid uppskattad av svenska folket, han är allas vår älsklings Björn.


Egentligen är jag väl ingen Björn fanatiker, jag är inte besatt som vissa andra småflickor. Men jag uppskattar riktig humor, och jag älskar det Björn gör.

Jag försökte i alla fall att skriva så att det inte skulle bli en älska-björn-fjortis-blogg. Men jag vet inte riktigt om jag lyckades...


Till hösten hoppas jag verkligen att jag får se dessa små söta komikerna i Karlstad, om någon vill hänga på?

Av musikego - 20 maj 2008 12:57

Jag fullkomligt älskar sommaren -08. Eller jag kommer göra det, det är jag säker på. I alla fall om man ser i musikväg, vilken sommar!

Först är det Arvikafestivalen i juli, med kent, håkanhellström och massa andra bra. Sen är det kent i Eskilstuna, och nu har Håkan en konsert precis innan där också - Guld är det. Och 18 juli är det Winnerbäck i Ransäter, det är ingenting man missar. Speciellt inte i år när Miss Li och Maja Hirasawa är med. Vilken underbar sommar!


Dessutom är det inte långt kvar till sommarlovet. Endast 14 skoldagar, känns rätt gôtt faktist.


Jag är nöjd.

Av musikego - 20 maj 2008 10:55

Jag gillar att skriva, jag gör verkligen det. Det märkte jag när jag skrev förra inlägget, d.v.s alldeles nyss. Jag började skriva helt utan skrivlust, bara för att fördriva tiden och sen fortsatte jag bara, och det kommer ord hela tiden. Det är facinerande (<- kolla vilka fina ord jag använder) att det rullar på på ett sådant sätt. Som en rulltrappa som går runt, runt, runt. Fast ändå inte, för på en rulltrappa är det samma steg som kommer om och om igen. Jag skriver nya saker varje gång. Nu tror jag minsann jag förvirrade mig själv litegrann. Så jag byter änme istället.


Efter skolan idag ska jag träna. Verkligen hurtigt av mig, jätteduktigt... Lägg märke till ironin i den meningen. Ska sanningen fram så har jag inte tränat på tre veckor, skäms på mig. Bortförklaringar har jag också, såklart. Jag var ju faktiskt sjuk i tre dagar första veckan jag inte tränade. Och då är det så svårt att komma igång igen, eller hur? Sen har det inte funnits tid, jag har faktiskt behövt tiden till att plugga till matte nationella. Ha! vilket skämt. I alla fall så har jag inte tränat på väldigt länge, så det ska bli skönt att äntligen komma iväg.


Nu ska jag dra mig mot matsalen för lite mat. Om det finns någonting ätbart vill säga. Snart tillbaka!

Av musikego - 20 maj 2008 10:38

Egentligen har jag nog ingen lust att skriva. Fast du kanske inte har någon lust att läsa, och du läser ju ändå. Så jag skriver ändå.

För tillfället befinner jag mig i B17, ett av våra kära klassrum här på media. Medieproduktion ligger på schemat, det betyder tidningsprojekt för mp1b. Sista lektionen är det också innan tidnigen ska vara klar, och vet du vad? jag har absolut ingenting att göra. Allt som är kvar är att lägga in alla delar i ID (InDesign), och idag är inte det mitt jobb. Tidigare har det varit min uppgift att jobba med layouten och att pussla in alla bitar, men inte idag. Nu har istället Linn och Emma tagit över, mina kära team-mates. Och det känns helt okej. Lite tråkigt kanske eftersom det inte finns något mer att göra, men ändå skönt att bara slöa.


Resten av dagen lär bli rätt slapp, det här är nämligen en nedrans lång lektion. Ända till fyra håller den på, om det behövs. Fast det behövs ju aldrig, så halv två kanske jag får sluta idag. Det blir alltså att sitta här och räkna sekunder eller bara inte göra någonting. Svårt val, mycket svårt. Men jag ska väl inte klaga, det är skönt att inte ha någonting att göra. Bättre än att plugga i alla fall. Nu ska jag fortsätta med att inte göra någonting, det kräver stor koncentration...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards