En blogg i vimlet

Alla inlägg den 6 maj 2008

Av musikego - 6 maj 2008 18:17

Nu vet jag vad det va jag skulle skriva. Jag har sökt jobb. Fast jag har redan jobb. Men jag vill sluta det jobbet. Och börja det nya, om jag nu får det.


Såhär ligger det till; Nu jobbar jag på SDR (SvenskDirektReklam), vilket är underbetalt för den mängden jobb det är. I och för sig var det helt okej nu i helgen då jag hade mindre att dela ut. Men i och med att det blir mindre reklam blir det också mindre betalt. Så nej tack. Problemet är bara att chefen inte vill svara när jag ringer - vet han vad som pågår tro.....?


Nu har jag äntligen fixat ett litet CV och skickat in till makalös (telefonförsäljning). Problemet här är att ja inte vet om jag får jobbet. Jag vågar inte hoppas heller. Frågan är då om jag ska vänta med att ringa SDR tills jag får besked? Nej, det tror jag inte förresten. Jag orkar ändå inte med reklamen länge till, plus att det är fem veckors uppsägningstid. En till fråga jag har är hur det blir under sommaren då jag redan har sommarjobb. Är det okej att jobba på två ställen samtidigt? Eller kanske tre ställen... fast tre jobb det kan jag inte ha. Jag måste ringa SDR och säga upp mig.

Om de bara hade lärt sig svara i telefon.

Av musikego - 6 maj 2008 17:23

Rubriken har ingenting med bloggen att göra. Men det är det enda ordet jag hör. Radion står på nere i köket, och det är Cirkis Kiev time. Som btw är ett sjukt bra program.


Vad jag tänkte skriva om nu, vet jag inte riktigt. Jag har en sån där "vill inte kan inte orkar inte" -dag idag. Imorgon är det nämligen nationellt prov i matte - huvudräkning. Jag är inte orolig, nejnej inte alls. JO för det är jag. sjukt orolig, helt galet. Magen vänder uppochner på hela mig! så orolig är jag. Och istället för att plugga järnet så sitter jag här.


Fasen. Nu kom jag på att jag behöver skriva dramauppgifterna idag också. Min dag blir inte bättre precis. Det blir att ta tag i det sen, eh sen ja, duktigt. Men nu ska jag faktiskt äta.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards