En blogg i vimlet

Alla inlägg den 20 april 2008

Av musikego - 20 april 2008 21:52

Dagen började med att jag vaknade lite för tidigt, det gör mig ledsen. Men jag ändrade mig kvickt då jag drog upp min rullgardin och såg den strålande solen utanför mitt fönster. Solen värmde starkt ända till kvällen, jag tog tillfället i akt och solade största delen av dagen- underbart.


Det blev en liten tur till bergvik idag också. Det var grymt längesen jag var där och kollade ordentligt, men idag blev det så. Så sjukt värt var det också då jag hittade sveriges- troligen jordens (!) snyggaste klänning någonsin. Nu blir det till att vänta tills det blir onsdag och ringa för att se om dom fått in rätt storlek (y) Hoppas!


På tal om onsdag så ska jag till direktreklam för lite info för helgen då. Jag har nämligen jobb nu förstår ni. Dela ut reklam på helgerna, toppen! heh, typ.. Men bättre det än ingenting. Är det någonting jag behöver just nu så är det pengar. >skänk till de fattiga<


Idag har i alla fall varit en bra dag. Hunnit sola maaaasssa, vart på bergvik och även färgat om håret - Äntligen.


jag är nöjd (;

Av musikego - 20 april 2008 00:48

klockan är nu 00.52 och jag sitter ännu här vid min mysiga data skärm.

liv tänker väl en del, men jag tycker faktiskt att det är ganska skönt. Känslan att kunna sitta här nu, inte ha något viktigt att göra imorgon. Det känns bra. Jag blir lugn av att sitta här, lyssna på musik och inte ha så mycket att bry sig om, eller tänka på.


Jag var nyss ute och gick i söta lilla stodene. Alldeles ensam idag. Det var längesen jag kände för att verkligen bara gå. Inte för att jag var ute länge, men det var skönt ändå. Tog en runda runt kvarteret, upp på kullen. Jag tror minsanna att kullen är min nya tillflyktort. Samma kulle som jag som liten lekte på med mina små söta kompisar, samma kulle som jag alltid åkt pulka utför, samma kulle som, ja som alltid funnits där. Jag har bara inte tänkt på vad fint det är att vara där uppe. Sitta där och se stodenes lugna sida, höra nattens tysta ljud. Jag la mig där ett tag- på kullen, såg upp på natthimlen, på stjärnorna, månen och molnen. Jag fylldes av en härlig känsla, en känsla av.. Ja vad var det för känsla? lugn kanske, eller rofylldhet. Jag kände inte igen den så väl, har inte känt så på länge i alla fall. Men härligt var det. Och det tåls att göra om.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards